>

​בהתאם להוראות משרד האוצר, יורשי מבוטח שנפטר ולא הותיר אחריו שאירים ולא מינה מוטבים לחשבונו, יוכלו למשוך את הכספים שנותרו בחשבונו, ללא הצגת צו ירושה או צו קיום צוואה (על-פי הוראות חוזר גופים מוסדיים (2017-9-8) לעניין משיכת כספים מחשבון של עמית /מבוטח שנפטר עם יתרה נמוכה).


משיכת הכספים אפשרית במקרים מסוימים בלבד, לכן מומלץ לקרוא מדריך זה לפני הגשת הבקשה.

מעלים הילוך ומקבלים עד 40% הנחה בביטוח הרכב
לקבלת הצעה

​לפי הוראות האוצר, בחשבונות עם סכומים נמוכים ובמקרה שהמבוטח נפטר ולא השאיר אחריו הוראת מוטבים, רשאים בן זוגו, הוריו או ילדיו לפנות לקופה בבקשת משיכה מבלי להמציא צו ירושה או צו קיום צוואה, באם מתקיימים התנאים הבאים:

  • יתרת הכספים בחשבון המבוטח שנפטר אינה עולה על 8000 ₪ (נכון למאי 2017) במועד בו הוגשה הבקשה למשיכת הכספים
  • עברו לפחות 3 שנים מיום פטירת המבוטח

חשבונות עם סכומים נמוכים
במקרה של משיכת כספים ללא צו ירושה, יש להציג חתימה של מגיש הבקשה על כתב שיפוי שיכלול את הפרטים הבאים:

  • הצהרה כי ככל הידוע למגיש הבקשה, הוא היורש לפי דין של המבוטח
  • התחייבות לשיפוי החברה המנהלת במידה והיא תחויב לשלם לגורם אחר את הכספים או את חלקם
  • טופס בקשה לפדיון על-שם המבוטח בחתימת הזכאי (טופס נפרד לכל זכאי)

נדרשת חתימה של קרוביו של המבוטח שנפטר על כתב השיפוי.
את החתימה יש לאמת מול עורך-דין או עובד חברת הראל.

יש להקפיד למלא את הטופס באופן מדויק ושלם.

​באפשרותך להגיש את בקשתך באחת הדרכים הבאות:

באמצעות סוכן הביטוח שלך, שילווה אותך בתהליך

בדואר, לכתובת: בית הראל, אבא הלל 3, ת"ד 1951 רמת גן, מיקוד 5211802

בדואר אלקטרוני: tvioths@harel-ins.co.il

במסרון, למספר: 052-3237169

בפקס, למספר: 03-7348172

באפשרותך לוודא את הגעת הטופס באמצעות האתר או מוקד המענה הממוחשב, העומד לרשותך 24 שעות ביממה בטלפון: 1-700-702-870. השירות ניתן שלוש שעות לאחר שליחת הטופס. עדכון לאחר שעה 15:00 יתבצע ביום העסקים שלמחרת.

​לאחר קבלת הטופס והמסמכים הנדרשים, תיבחן על ידינו זכאותך לכיסוי בכפוף לתנאי הפוליסה והגדרותיה.

אם זכאותך תאושר לתשלום סכום הביטוח, יישלח אליך כתב קבלה.

לאחר שנקבל את כתב הקבלה חתום על-ידי המוטב/ים, אנו נעביר את סכום הביטוח לחשבון הבנק של כל מוטב.

אם אינך זכאי לסכום הביטוח, תישלח לך הודעה מפורטת ומנומקת.

​​באפשרותך להתעדכן במצב הבקשה שלך בכל עת באמצעות:

  • סוכן הביטוח שלך
  • מוקד שירות הלקוחות של הראל, בטלפון 2735*