>

בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא תשובות לשאלות נפוצות שהתעוררו בעקבות ההתפתחויות במצב הבטחוני, לגבי ביטוחים בנושאי ביטוח דירה, רכב או עסק שיש ברשותכם. ​


לאן עליי לפנות לפיצוי אם נגרם נזק רכוש לרכב, לדירה או לעסק שלי?

הפיצוי ניתן על ידי המדינה על פי חוק, ויש לפנות למס רכוש כדי שישלחו שמאי להערכת הנזק ויטפלו בנושא הפיצוי. 

  • ​את התביעה עבור הנזק תוכלו להגיש באתר רשות המיסים.
  • אפשר גם לפנות למוקד הסיוע של איגוד השמאים בטלפון 03-5615516

תוכלו למצוא עוד פרטים ומידע על הזכאות לפיצויים ממס רכוש וגובה הפיצוי באתר רשות המסים


איך ניתן להתכונן כראוי מראש מפני נזק לרכוש?

 ניתן להגדיל את הכיסוי בביטוח רשות, של חפצים ביתיים עקב נזקי מלחמה. מידע נוסף קיים לרשותכם באתר רשות המיסים​.   


מה קורה לפוליסה במקרה של נזק לרכב, לדירה או לעסק?

  • במקרה של נזק חלקי: הביטוח שברשותך יהיה בתוקף ללא כל שינוי. 
  • במקרה של אובדן גמור:
    במקרה ויוודע לנו שיש נזק לרכוש שלך, ניצור איתך קשר כדי להבטיח את ביטול הביטוח.
    במקרים שבהם לדעתך נגרם אבדן גמור (נזק מוחלט) לרכב, לדירה או לעסק בשל האירועים הביטחוניים, אלה אפשרויות ביטול הביטוח:
    1. לפנות למס רכוש לצורך קביעת הנזק ע"י שמאי מס רכוש. אם השמאי ייקבע כי מדובר באבדן מוחלט, נבקש להעביר אלינו את אישור מס רכוש על כך, ואנו נבטל את הביטוח מיום הנזק, ונשיב לך את יתרת דמי הביטוח בהתאם.
    2. באפשרותך לפעול מיידית לביטול הביטוח וקבלת החזר יתרת דמי הביטוח. הביטוח יתבטל ממועד הנזק שנגרם לרכוש שלכם, ולכן תהיה זכאות להחזר יתרת דמי הביטוח ממועד זה.
    חשוב לדעת, כי במקרים שבהם אין וודאות לגבי היקף הפגיעה ברכוש, ההמלצה היא לא לבטל את הביטוח כעת, ולהמתין לקבלת קביעתו של שמאי מס רכוש; כדי שלא לפגוע ברצף הביטוחי, וכן כדי להיות מכוסים מפני סיכונים שעלולים להתממש בהתאם לתנאי הפוליסה במקרה שהנזק חלקי בלבד. במקרה שהשמאי ייקבע בהמשך שמדובר באבדן מוחלט, הביטוח יתבטל רטרואקטיבית ממועד הנזק.
    כמו כן, יש לזכור כי בביטוח דירה או עסק יתכן שחלק מהכיסויים עדין נחוצים גם במקרה של נזק משמעותי – למשל, כיסוי צד שלישי בגין נזק שנגרם לו משרידי הרכוש, כיסוי חבות מעבידים וכו'; מומלץ להתייעץ עם סוכן הביטוח שלך בנוגע להתאמת הצרכים, לפני קבלת כל החלטה לגבי המשך הביטוח או ביטולו ובאיזה אופן.  


אם עליי לבטל את הפוליסה, לאן עליי לפנות?

ניתן לפנות אלינו באחת הדרכים הבאות:

בטלפון: 03-9208040

 בפקס: 03-7348855

 במייל:
         ביטוח רכב או עסק - bitulpolistelementary@harel-ins.co.il

         ביטוח דירה -  bitulpolicadira@harel-ins.co.il

לפרטים ומידע נוסף בנוגע לביטול פוליסה:

האם כדאי לבצע שינוי בפוליסה אם אין שימוש ברכב שלי בתקופה הקרובה?

גם אם אתם צופים שלא תשתמשו ברכב לתקופה ממושכת בעקבות שירות מילואים או שהייה בחו"ל, יש חשיבות להמשך ביטוח לרכב, שכן עלולה להיגרם פגיעה ממנו גם כשהוא מושבת (ללא נהיגה ברכב). במקרים המתאימים, כשהרכב צפוי להיות מושבת ולא מתבצעת בו נסיעה מעל 30 ימים, ניתן לעבור לפוליסת השבתה תמורת פרמיה מופחתת למשך זמן השבתת הרכב. כדאי להתייעץ עם סוכן הביטוח.


אם רכבי נפגע או שאין גישה אליו, כיצד ניתן לסייע בהתניידות?

הראל מעניקה למבוטחיה שרכבם נפגע, או שאין גישה אליו, הטבה של רכב חלופי. לקבלת הרכב החלופי ופרטים בנוגע לכך ניתן לפנות לטלפון 03-9294000 עבור מבוטחי הראל, ולטלפון 076-8843380 עבור מבוטחי שירביט מבית הראל. 


עקב המצב לא ניתן לקבל שירות מספק הגרירה הרשום בדף פרטי הביטוח שלי. מה ניתן לעשות?

ספקי הגרירה של הראל נותנים מענה גם בשעת חירום. 

עם זאת, אם הרכב שלכם זקוק לגרירה אך ספק הגרירה הרשום בדף פרטי הביטוח אינו מעניק שירות, ניתן לפנות לספק שירותי גרירה אחר, להעביר להראל את החשבונית או הקבלה ולקבל החזר / פיצוי על התשלום.

למשלוח חשבונית על גרירת רכב וקבלת פיצוי יש לפנות לטלפון 03-9294000.


העסק שלי מושבת בעקבות המצב, מה ניתן לעשות מבחינת הפוליסה?

במידת הצורך ניתן לבטל את הכיסויים השונים, כולם או חלקם. כדאי מאד להביא בחשבון שגם עסק סגור עדיין חשוף לסיכונים כגון: פריצה, אש, נזק לצד שלישי ועוד. לכן, טרם ביצוע שינוי כלשהו מומלץ להתייעץ עם סוכן הביטוח שלך להתאמת הצרכים לעסק שלך לתקופה בה העסק מושבת. 


האם קיימות הטבות נוספות הניתנות ללקוחות הראל עקב מבצע "עם כלביא"? 

אנחנו עושים כל מאמץ לבצע את ההתאמות הנדרשות בעקבות המצב הביטחוני המשתנה במהירות. עד כה, ביצענו את ההתאמות הבאות:

  • ​הארכנו את המועדים לחידושי פוליסות רכב, דירה ועסק ולהמצאת אישורים רלבנטיים תוך שמירה על רצף ביטוחי לפוליסה הקודמת בהראל. 
  • נתנו הקלות לגבי בדיקת שמאי מקדימה של הנכס לקראת חידושי פוליסות דירה.
  • נתנו הרחבות בכיסויים ובתחולה של פוליסות עסקים.  
  • ניתן לקבל פרטים מלאים לגבי חידוש פוליסת הביטוח וההטבות בפוליסות הרלבנטיות מסוכן הביטוח שלכם.



אנו עומדים לרשותכם ולמענכם בכל שאלה, בקשה או הבהרה,

בתקווה לימים שקטים וטובים יותר.

ניתן לפנות אלינו למוקד השירות בטלפון: 03-9208040​, או לסוכן הביטוח שלכם, שישמח לסייע.  

מידע על סוכן הביטוח שלכם נמצא בעמוד הביטוח באזור האישי שלכם באתר. ​​​