>

הנחיות כלליות לטיפול משמר/פריודונטי/פרוטטי

לפני כל ביצוע טיפול פריודונטי (חניכיים) פרוטטי (שיקום הפה) חובה לקבל אישור של חב' הביטוח "דקלה".
מבוטח שבשיניו בוצעו או יבוצעו טיפולים שלא בהתאם להסכם, לא יכוסו הטיפולים ולא תהא זכאות כלשהי לטיפולים הנובעים מכך.
נכשל הטיפול המקורי, על המבוטח לחזור לרופא המטפל שביצע את הטיפול המקורי לשם תיקון הפגם מאחר וקיימת אחריות של הרופא לטיב הטיפול.

"דקלה" חב' לביטוח אינה אחראית לכל פעולה או מחדל של הרופא המטפל,
בין אם הוא בהסכם עימה ובין אם לאו.​

מעלים הילוך ומקבלים עד 40% הנחה בביטוח הרכב
לקבלת הצעה

​רופא שיניים בהסכם

רופא שיניים בהסכם הינו רופא, מרפאה או מכון צילום אשר הגיעו להסכם עם "דקלה" למתן שירותים למבוטחים ב"דקלה" על פי מחירון מוסכם עימם.
ההסדר הכספי מתבצע בינם לבין "דקלה" במישרין. לנוחיותך כ- 1,400 רופאי שיניים בהסכם עם "דקלה".
המבוטח יציג את תעודת המבוטח  לנותן הטיפול ויחתום בתום הטיפול על טופס ריכוז תביעות. המבוטח פטור מתשלום בגין טיפולים משמרים המכוסים ומבוצעים באמצעות רופא שיניים ההסכם.

רופא שיניים שאינו בהסכם

במקרה זה אחריות הגשת התביעה היא על המבוטח. בגמר הטיפול יש להגיש ל"דקלה" טופס  תביעה חתום ע"י רופא השיניים המטפל, חשבונית מס במקור, פירוט הטיפול, עלות הטיפול, תאריך גמר הטיפול וצילומי רנטגן.
ההחזר ישולם ישירות למבוטח עפ"י מחירון דקלה בכפוף לפוליסה.

​רופא שיניים בהסכם

רופא שיניים פריודונט בהסכם הינו רופא אשר הגיע להסכם עם "דקלה" למתן טיפול שיניים בתחום הפריודונטיה למבוטחים ב"דקלה" על פי מחירון מוסכם עימו.
המבוטח יציג את תעודת המבוטח  לנותן הטיפול. בטרם תחילת הטיפול הפריודונט ישלח טופס התייעצות לאישור "דקלה".
הפריודונט יקבל אישור בכתב המאשר את הטיפול המבוקש, תוך ציון סכום ההשתתפות העצמית של המבוטח בעלות הטיפול. סכום זה ישלם המבוטח ישירות לפריודונט.

רופא שיניים שאינו בהסכם

במקרה זה אחריות הגשת התביעה היא על המבוטח. בגמר הטיפול יש להגיש ל"דקלה" טופס  תביעה חתום ע"י רופא השיניים המטפל, חשבונית מס במקור, פירוט הטיפול, עלות הטיפול, תאריך גמר הטיפול וצילומי רנטגן.
ההחזר ישולם ישירות למבוטח עפ"י מחירון דקלה בכפוף לפוליסה.
בטיפול פריודנטי באחריות המבוטח להגיש טופס התייעצות וצילומים נלווים ישירות לדקלה, התשובה תנתן ישירות למבוטח.

​רופא שיניים בהסכם

המבוטח יציג את תעודת המבוטח לנותן הטיפול. בטרם תחילת הטיפול הרופא ישלח טופס התייעצות לאישור "דקלה".
הרופא יקבל אישור בכתב המאשר את הטיפול המבוקש, תוך ציון סכום ההשתתפות העצמית של המבוטח בעלות הטיפול. סכום זה ישלם המבוטח ישירות לרופא.

רופא שיניים שאינו בהסכם

במקרה זה אחריות הגשת התביעה היא על המבוטח. בגמר הטיפול יש להגיש ל"דקלה" טופס  תביעה חתום ע"י רופא השיניים המטפל, חשבונית מס במקור, פירוט הטיפול, עלות הטיפול, תאריך גמר הטיפול וצילומי רנטגן.
ההחזר ישולם ישירות למבוטח עפ"י מחירון דקלה בכפוף לפוליסה.
בטיפול פרוטטי באחריות המבוטח להגיש טופס התייעצות וצילומים נלווים ישירות לדקלה, התשובה תנתן ישירות למבוטח.

שים לב! בטופס התביעה מפורטים הצילומים הנדרשים לכל טיפול שיניים.

​מקרים בהם יש לבצע צילום רנטגן לפני הטיפול:

  • בדיקה ראשונית.
  • עקירת שן
  • טיפול שורש.
  • כתר ויניר או חרסינה
  • טיפול פריודנטי - כירורגי.
  • טיפול אורטודונטי.
  • תותבת חלקית להוצאה/תותבת שלמה.
  • שתל.

מקרים הם יש לבצע צילום רנטגן במהלך ואחרי הטיפול:

  • טיפול שורש.
  • עקירה רגילה שהפכה לכירורגית עפ"י דרישת הרופא.

אימות ביצוע שחזור פרוטטי יוכל להיעשות בדרכים הבאות:

  • צילום פוטוגרפי.
  • צילום רנטגן שמבוצע עפ"י שיקול דעתו של הרופא המטפל לצרכים רפואיים.
  • צילום תבנית המעבדה עליה בוצע הגשר.
  • בדיקת רופא אמון.
  • בדיקת רופא החברה

ערעורים

הכיסוי הביטוחי המפורט במידעון זה הינו פועל יוצא של הסכם הביטוח בין  מכון התקנים הישראלי שהינו בעל הפוליסה ו"דקלה" חברה לביטוח בע"מ והוא מאפשר לכל המבוטחים לטפל בשיניהם בצורה טובה ויעילה תוך שיפוי ההוצאות בגין טיפולים אלו בהתאם לכיסוי הביטוחי שבהסכם.
מבוטח יהיה זכאי לעבור מרופא אחד לשני וזאת בתנאי שסיים את יחידת הטיפול בה החל אצל הרופא הראשון או אם המעבר בשלב הטיפול לפני סיומו יעשה בהסכמת הרופא הראשון.
לבירורים שונים, קבלת הבהרות, קבלת טפסים, בירור בקשר לכרטיסי מבוטח, קבלת שמות רופאים בהסכם וכיוצ"ב ניתן לפנות במישרין למוקד מידע שרות לקוחות ב"דקלה" או לאתר דקלה www.dikla.co.il.

במקרה והמבוטח אינו מסכים עם החלטת "דקלה"
במקרה והמבוטח מעונין לערער על החלטת החברה יש לפנות לדקלה חברה לביטוח בכתב עם כל המסמכים הרלוונטיים (מסמכים רפואיים, צילומי רנטגן וכו') והמבוטח יקבל תשובה בכתב לאחר בדיקת ערעורו.

​"דקלה" חברה לביטוח מעמידה לרשות המבוטחים שרות טלפוני באגף תביעות ביטוח שיניים בימים א' - ה', בין השעות 16:00 - 8:00 בטלפון: 03-7549090, פקס: 03-7388165, או באתר "דקלה" www.dikla.co.il.

טופס התייעצות/תביעה/בירור

טופס התייעצות/תביעה/בירור לשימושך בפנותך לרופא שיניים שאינו בהסכם ימצא במקום העבודה או שתוכל לקבלו דרך מוקד השרות. (לנוחיותך, תוכל לראות דוגמת טופס תביעה בחלק התחתון של המסך)
 אם אתה מקבל טיפול באמצעות רופא הסכם, אין לך צורך להצטייד בטפסים כלשהם. העברת הטפסים היא באחריות רופא ההסכם.

עדכון פרטים אישיים

כאשר חל שינוי כלשהו בפרטיו האישיים של העובד (שינוי מצב משפחתי, כתובת, ילדים, מספרי טלפון, פרטי חשבון בנק וכיוצ"ב) יש לבצע את הודעת השינוי באמצעות הודעה בכתב למח' כ"א, ועד העובדים או לדקלה חב' לביטוח.

אחריות רפואית

במידה ונכשל טיפול שיניים כלשהו ,על המבוטח\ת לחזור לרופא השיניים שביצע את הטיפול לשם תיקון ו\או חזרה על הטיפול בשלמותו וזאת במסגרת אחריותו של הרופא לטיב הטיפול .

המבטח אינו אחראי לכל פעולה או מחדל רפואי של הרופא המטפל, בין אם הוא בהסכם ובין שאינו בהסכם.

מסמכים וטפסים