>

​כמוטב של עמית בקרן השתלמות שנפטר או כיורש של עמית שנפטר אשר לא מינה מוטבים לחשבונו, באפשרותך לבצע משיכה של כספי העמית שנפטר, ​במידה והנך זכאי לכספים אלו ובהתאם לחלקך היחסי שנקבע בטופס מינוי המוטבים או בצוואה. רצוי לבצע בדיקה של זכאותך לכספים הצבורים על שם העמית שנפטר בטרם הגשת בקשת המשיכה.

פעל בהתאם להנחיות שבמדריך זה לצורך משיכת כספי עמית שנפטר מקרן ההשתלמות.

למשיכת כספי קרן ההשתלמות שלכם במהירות
לחצו כאן

​בדיקת זכאותך לכספי קרן ההשתלמות של עמית שנפטר מתבססת על אופן מינוי הוראת הנהנים על-ידי הנפטר ובהתאם לתקנון הקרן.

  • תשלום הכספים שנצברו יתבצע לפי הוראת המוטבים, אלא אם הוגשה צוואה ספציפית מאוחרת להוראת המוטבים, שאושרה באמצעות צו קיום צוואה (צוואה בה קיים אזכור לגבי קרן השתלמות). במידה ולא נרשמו מוטבים, יבוצע התשלום לפי הוראות הדין (צוואה וצו קיום צוואה או צו ירושה).
  • "זכאי" הוא מי שעונה על הקריטריונים הנ"ל ורשאי למשוך או להעביר את חלקו בכספי הנפטר בקרן ההשתלמות. לבירור זכאות יש לפנות למוקד השירות של הראל בטלפון 2735* או באמצעות טופס צור קשר באתר.
  • לפי הוראות האוצר, בחשבונות עם סכומים נמוכים ובמקרה שהעמית נפטר ולא השאיר אחריו הוראת מוטבים, רשאים בן זוגו, הוריו, או ילדיו לפנות לקופה בבקשת משיכה מבלי להמציא צו ירושה או צו קיום צוואה, באם מתקיימים התנאים הבאים:
    1. יתרת הכספים בחשבון העמית שנפטר אינה עולה על 8000 ₪ (נכון למאי 2017) במועד בו הוגשה הבקשה למשיכת הכספים.
    2. עברו לפחות 3 שנים מיום פטירת העמית.

​לפני הגשת הבקשה, ודא כי מצויים ברשותך המסמכים הבאים:

  • תעודת פטירה
  • טופס בקשה לפדיון על-שם הנפטר בחתימת הזכאי (טופס נפרד לכל זכאי)
  • צילום תעודת זהות של היורש
  • צילום צ'ק או אישור על ניהול חשבון ע"ש היורש, הכולל מס' תעודת זהות, חתימה וחותמת הבנק
  • צו ירושה / צוואה וצו קיום צוואה

חשבונות עם סכומים נמוכים

במקרה של משיכת כספים ללא צו ירושה, יש להציג חתימה של מגיש הבקשה על כתב שיפוי, הכולל את הפרטים הבאים:

נדרשת חתימה של קרוביו של העמית שנפטר על כתב השיפוי. את החתימה יש לאמת מול עורך-דין או עובד חברת הראל.
יש להקפיד למלא את הטופס באופן מדויק ושלם.

​​באפשרותך להגיש את הבקשה באחת מן הדרכים הבאות:

באמצעות סוכן הביטוח שלך

באמצעות הפקס, למספר: 03-7348351

באמצעות דואר אלקטרוני, לכתובת: mfax@harel-ins.co.il
באפשרותך לוודא את הגעת המסמכים ששלחת בדואר אלקטרוני או בפקס באמצעות האתר או באמצעות פנייה למוקד המענה הממוחשב העומד לרשותך 24 שעות ביממה, בטלפון: 1-700-702-870.
השירות ניתן שלוש שעות ממועד שליחת המסמכים. מסמכים שנשלחו לאחר השעה 15:00 יעודכנו במערכת ביום העבודה הבא.

באמצעות הדואר, לכתובת: אבא הלל 3, ת"ד 10951 רמת גן, מיקוד 5211802

  • אנו נבדוק שטופס הבקשה והמסמכים הנלווים תקינים ושלמים. אם תימצא זכאי לכספים, העברת הכספים תבוצע תוך ארבעה ימי עסקים מיום קבלת הבקשה תקינה ומלאה במשרדי הראל, בכפוף להסדר התחיקתי.
  • לידיעתך, יום העברת הטפסים אינו בא במניין הימים. כמו כן, אם מועד קבלת הכספים חל באחד משלושת ימי העסקים הראשונים בחודש, התשלום יידחה ליום העסקים הרביעי באותו החודש.
  • בכל מקרה של בעיה יישלח אליך מסרון לטלפון הנייד שלך.

באפשרותך להתעדכן במצב הבקשה שלך בכל אחת מהדרכים הבאות:

  • On-line, בכל עת בקלות ובמהירות באזור המידע האישי באתר.
  • באמצעות פנייה למוקד שירות הלקוחות שלנו: 2735*.
  • באמצעות פנייה לסוכן הביטוח שלך.
  • באמצעות בדיקת חשבון הבנק שלך.