>

​כמבוטח באחת מפוליסות הביטוח המקיף או ביטוח צד ג' של הראל, עומדת לרשותך האפשרות להגיש תביעה ישירה כנגד בעל הרכב הפוגע, במקרה שרכבך נפגע בתאונה שנגרמה שלא באשמתך. תביעה זו נשלחת ישירות לחברת הביטוח של הרכב הפוגע, ללא הפעלת הפוליסה שלך בהראל.

פעל בהתאם להנחיות שבמדריך זה להגשת תביעה ישירה לבעל הרכב הפוגע.

  • ככלל, אנו ממליצים לך לבדוק את זכאותך ולקבל הכוונה מסוכן הביטוח באמצעותו רכשת את הפוליסה לביטוח מקיף או ביטוח צד ג'.​​​
  • במקרה שאינך אחראי לתאונה, לבחירתך עומדים שני מסלולים להגשת התביעה:
מסלול דוח חברה:
הפעלת הפוליסה בהראל​
​מסלול דוח פרטי:
תביעת בעל הרכב הפוגע,
ללא הפעלת הפוליסה
למי מיועד?​

לבעלי ביטוח מקיף​

​לבעלי ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'

תהליך התביעה​

הפעלת הפוליסה שלך ופתיחת תביעה בהראל​

תביעה ישירה הנשלחת אל בעלי הרכב הפוגע, ללא הפעלת הפוליסה​

השתתפות עצמית​

יש לשלם השתתפות עצמית, לפי תנאי הפוליסה. בהמשך, ניתן לתבוע אותה מבעל הרכב הפוגע

אין תשלום השתתפות עצמית​

השפעה על הפרמיה​

התביעה נרשמת בפוליסה ויכולה להשפיע על גובה הפרמיה שתשלם בעת חידוש הביטוח. בהמשך, ניתן לתבוע את גובה העלאת הפרמיה מבעל הרכב הפוגע​

לא תירשם לך תביעה בפוליסה ולא תהיה לכך השפעה על גובה הפרמיה בעת חידוש הביטוח​

תשלום בעבור תיקון הנזקים​
  •  עבור תיקון במוסך הסדר – תשלם למוסך את ההשתתפות העצמית בסיום התיקון

  •  עבור תיקון במוסך שלא בהסדר – תשלם את כל עלות התיקון למוסך. אם תביעתך תאושר, תקבל מהראל פיצוי כספי, בקיזוז ההשתתפות העצמית​

תשלם את כל עלות התיקון למוסך ואת מלוא שכר הטרחה לשמאי. מומלץ לתת תשלום דחוי לשלושה חודשים.

אם תביעתך תאושר, תקבל מחברת הביטוח של הרכב הפוגע פיצוי כספי. ​


  • באפשרותך להודיע על התאונה באמצעות המערכת להגשת תביעת ביטוח רכב, או להיעזר בסוכן הביטוח שבאמצעותו רכשת את פוליסת הביטוח או במוקד תביעות הרכב של הראל:
     03-9294000
     א'-ה': 7:30 - 19:00, ימי ו' וערבי חג: 7:30 - 12:00
  • יש לברר מול בעל הרכב הפוגע האם הוא מבוטח בחברת ביטוח, ומהי, על-מנת להעביר את התביעה ישירות אליה.
  • עליך לבחור שמאי להערכת הנזק של רכבך וכן מוסך לתיקון הרכב.

לאחר שתיקנת את הרכב, עליך להעביר את המסמכים הבאים:

  • טופס הודעה על התאונה
  • צילום צ'ק 
  • צילום רישיון רכב
  • צילום רישיון נהיגה משני הצדדים של הכרטיס
  • דוח שמאי ותמונות נזק בצבע
  • חשבונית בגין שכר הטרחה ששולם לשמאי
  • חשבונית תיקון הרכב במוסך
  • ​אם יש לך סוכן ביטוח שבאמצעותו רכשת את הפוליסה, העברת הדרישה וניהול התביעה מול חברת הביטוח של הרכב הפוגע תטופל על-ידו.
  • אם אין לך סוכן ביטוח, יש לוודא מול מוקד תביעות הרכב של הראל מי יטפל בתביעה ישירות מול בעל הרכב הפוגע, בטלפון:
    03-9294000
    אם יתברר כי אינך משויך לסוכן, הראל תסייע בהעברת המסמכים ובניהול התביעה.
    לשם כך יהיה עליך להעביר להראל את המסמכים באחת הדרכים הבאות:

בדואר אלקטרוני, לכתובת: fax8030@harel-ins.co.il. יש לציין בנושא "בקשה לדוח פרטי"
בדואר ישראל, לכבוד: הראל חברה לביטוח – אגף תביעות רכב, מחלקת שיבובים
                               לידי מריאנו גולדפרב – דוח פרטי
                               לכתובת: המרץ 11, פתח תקווה 4959356

  • ​אם התביעה הוגשה על-ידי סוכן הביטוח שלך – הוא יעדכן אותך בכל התקדמות בתביעה.
  • אם התביעה הוגשה על-ידי הראל – יש להתעדכן מול מוקד התביעות של הראל בטלפון 03-9294000, בימים א'-ה' בין השעות 8:30-16:00.