>

​​​​​​​​פוליסות מגן בריאות הכוללות כיסוי למקרה מוות ממחלה / מתאונה וכן פוליסות ביטוח תאונות אישיות בהן קיים כיסוי למקרה מוות מתאונה, מעניקות פיצוי כספי חד-פעמי במקרה של פטירת המבוטח כתוצאה ממחלה או תאונה לפי העניין, ליורשים או למוטבים שנקבעו בפוליסה, בהתאם לסכום שנרכש בפוליסה.

כיורש או כמוטב של מבוטח, ובמסגרת תהליך הבקשה לקבלת הפיצוי הכספי, תתבקש למלא טופס תביעה ולצרף מסמכים רלוונטיים שונים.
פעל בהתאם להנחיות שבמדריך זה להגשת בקשה לפיצוי כספי במקרה של פטירת מבוטח כתוצאה מתאונה או ממחלה.​






היום מגישים תביעת תאונות אישיות בקלות וללא צורך בהדפסת טפסים
להגשת תביעה
ככלל, אנו ממליצים לך לפנות לסוכן הביטוח של המבוטח או לשירות הלקוחות שלנו לבדיקת זכאותך לפיצוי על-פי תנאי הפוליסה. כך תוכל לקבל הכוונה בתהליך ולמצות את זכויותיך.

לפני הגשת הבקשה, עליך לוודא כי ברשותך המסמכים הבאים:

  • טופס ויתור על סודיות רפואית וכללית, חתום כנדרש על-ידי היורשים / המוטבים (מופיע כחלק מטופס התביעה)
  • תעודת פטירה
  • צילום המחאה אישית או אישור ניהול חשבון בנק על שם כל אחד מהיורשים / מהמוטבים
  • צילום תעודת זהות של המוטבים / היורשים החוקיים

לתשומת לבך:

  • אם בפוליסה נרשמו שמות המוטבים, הכספים ישולמו למוטבים.
  • אם לא נרשמו מוטבים בפוליסה או שהמוטבים הם יורשיו החוקיים של המנוח, יש לצרף צו ירושה או צו קיום צוואה בצירוף הצוואה, המאושרים על-ידי בית משפט מחוזי או בית דין רבני.
  • במקרים בהם המוטבים בפוליסה הינם קטינים ואין להם "אפוטרופוס טבעי" (כלומר, אחד ההורים עודו בחיים), יש לצרף צו מבית משפט הממנה אפוטרופוס לקטינים.

במקרה של מוות ממחלה:

  • אם המנוח נפטר בבית חולים, יש לצרף את מסמך סיכום האשפוז / מחלה.
  • אם המנוח נפטר בביתו, יש לצרף דוח של מגן דוד אדום ודוח משטרה.

במקרה של מוות מתאונה:

  • יש לצרף, בנוסף למסמכים המפורטים למעלה, אישור ממוסד ממשלתי (כגון: משטרת ישראל, המכון לרפואה משפטית, משרד הביטחון ועוד) המעיד על נסיבות התאונה.

​באפשרותך להגיש את בקשתך באחת הדרכים הבאות:

באמצעות סוכן הביטוח שלך, שילווה אותך בתהליך
בדואר, לכתובת: בית הראל, אבא הלל 3, ת"ד 10952 רמת גן, מיקוד 5252202
בדואר אלקטרוני: tvioths@harel-ins.co.il
במסרון, למספר: 052-3237169
בפקס, למספר: 03-7348172

אם הנך מעל גיל 67 וברצונך להגיש את תביעתך טלפונית, ניתן לפנות למוקד השירות שלנו.

​​​באפשרותך לוודא את הגעת המסמכים באמצעות האתר או מוקד המענה הממוחשב, העומד לרשותך 24 שעות ביממה:

1-700-702-870
השירות ניתן שלוש שעות לאחר שליחת המסמכים. מסמכים שיישלחו לאחר השעה 15:00 יעודכנו במערכת ביום העסקים שלמחרת.

לאחר קבלת הטופס והמסמכים הנדרשים, אנו נבחן את זכאותך לכיסוי, בכפוף לתנאי הפוליסה ולהגדרותיה.

אם כל הפרטים ששלחת לנו ברורים ותקינים, נאשר את זכאותך לתשלום סכום הביטוח בגין מוות, בכפוף לתנאי הכיסוי הביטוחי
במידה ותידרשנה הבהרות כלשהן, נשלח לך מכתב בנידון.
אם אינך זכאי לסכום הביטוח, תישלח לך הודעה מפורטת ומנומקת.

באפשרותך להתעדכן במצב הבקשה שלך בכל עת באמצעות:
  • סוכן הביטוח שלך
  • מוקד שירות הלקוחות של הראל, בטלפון 2735*