>

​​​​​בהתאם להוראות משרד האוצר, יורשי עמית / פנסיונר בקרן הפנסיה שנפטר ולא הותיר אחריו שאירים ולא מינה מוטבים לחשבונו, יוכלו למשוך את הכספים שנותרו בחשבונו, ללא הצגת צו ירושה או צו קיום צוואה (על-פי הוראות חוזר גופים מוסדיים (2017-9-8) לעניין משיכת כספים מחשבון של עמית שנפטר עם יתרה נמוכה).


משיכת הכספים אפשרית במקרים מסוימים בלבד, לכן מומלץ שתקרא מדריך זה לפני הגשת הבקשה.​

למשיכת כספים בקלות וללא צורך בהדפסת טפסים
לחצו כאן

כיורש של עמית או פנסיונר בקרן הפנסיה שנפטר, אך לא הותיר אחריו שאירים (כהגדרתם בתקנון קרן הפנסיה) ולא חתם על הוראה למינוי מוטבים בחשבונו, באפשרותך להגיש בקשה למשיכת הכספים ללא חובת הצגת צו ירושה או צו קיום צוואה, בהתקיים התנאים הבאים:

  • המבקש למשוך את הכספים הוא בן זוגו, הורהו, או ילדו של העמית.
  • עברו לפחות שלוש שנים מפטירת העמית.
  • יתרה הכספים בחשבון העמית שנפטר אינה עולה על 8,000 ₪  במועד שבו הוגשה הבקשה למשיכת הכספים מהחשבון. הסכום צמוד למדד מאי 2017 ומתעדכן מדי שנה בינואר.
  • המבקש חתם על כתב שיפוי.
  • בדיקה של קרן הפנסיה מול הרשם לענייני ירושה העלתה כי לא הוצא צו ירושה או צו קיום צוואה לגבי עזבון העמית שנפטר וכי לא הוגשה בקשה להוצאת צו ירושה או צו קיום צוואה. 

משיכת כספים ממרכיב הפיצויים של הקרן תתאפשר בהתקיים התנאים הבאים:

  • לא חלות לגבי אותם כספים הוראות סעיף 5 לחוק פיצויי פיטורים, התשכ"ג-1963.
  • התקיימו הוראות הדין לעניין משיכת הכספים.

​להגשת הבקשה עליך למלא טופס בקשה למשיכת כספים ולצרף את כתב השיפוי וכן צילום תעודת זהות ברור וקריא.
אם ברצונך למשוך גם את כספי הפיצויים, ככל שקיימים כאלו, יש לצרף גם אישור מס מרשויות המס.

באפשרותך להגיש את הבקשה באחת מן הדרכים הבאות:

  • באמצעות דוא"ל, לכתובת:  pidyon@harel-ins.co.il

  • באמצעות פקס, למספר: 03-7348935 

  • תוכל לוודא את הגעת המסמכים בדוא"ל או בפקס, לאחר שלוש שעות ממועד שליחתם באמצעות המערכת הממוחשבת, הזמינה 24 שעות ביממה בטלפון: 1-700-70-28-70.

  • באמצעות דואר ישראל, לכתובת: בית הראל, לידי הראל פנסיה, רח' אבא הלל 3, ת"ד 1951, רמת גן, מיקוד 5211802

  • במידה והמסמכים שהעברת אלינו נמצאו תקינים בקשתך תטופל עד 4 ימי עסקים. אם מועד קבלת הכספים חל באחד משלושת ימי העסקים הראשונים בחודש התשלום יידחה ליום העסקים הרביעי באותו החודש.

  • אם כל המסמכים יימצאו תקינים, יועבר לחשבון הבנק שלך התשלום המאושר. אם בקשתך לא תאושר, נודיעך על כך.

​באפשרותך להתעדכן במצב הבקשה שלך באחת מהדרכים הבאות:

  • פנייה למוקד שירות הלקוחות בטלפון: 2735*|*הראל
  • באמצעות סוכן הביטוח שלך
  • בדיקת חשבון הבנק שלך